Na weer een veel te lange tijd niet gevlogen te hebben (wat is 3 weken dan ineens lang!) heb ik afgelopen woensdag weer gevlogen, dit keer weer met Kees, waar ik ook les 4 mee heb gevlogen, dat ging toen erg goed dus ik had van tevoren al gehoopt op een mooie vlucht.
S’ochtends zat het niet echt mee, het zat helemaal dicht, de METAR had het over een ceiling van 500 voet, tja, het minimum is toch echt 1000′ toen maar even niet gekeken en rond 13:00 begon het gelukkig wat op te klaren, ook het KNMI leek dit te zien dus toch maar naar het veld toe rond 14:00.
Onderweg belde Kees nog of ik er nog op gerekend had dat het door zou gaan, het antwoord was simpel, JA! Dus doorgereden en op de club gewacht tot Kees er was, toen even de opties besproken, het ging Touch & Go’en op Midden Zeeland (oftewel EHMZ) worden.
Op de club eerst maar het vluchtplan in orde gemaakt, en na een korte briefing over het circuit op Midden-Zeeland, de entry en de belangrijke procedures die toch wel belangrijk zijn om van tevoren te weten doorgenomen.
Toen naar de kist, insnoeren, en na de walk-around erachter gekomen dat er voor nog ongeveer 50 minuten aan brandstof in het toestel zat, daar gaan we het niet mee redden, dus
Ik: Rotterdam Delivery PHSVM
PVM go ahead
Ik: PVM request start-up for the fuel station
PVM ATIS information viktor is current, startup approved
Ik: atis viktor, startup approved, PVM
PVM readback correct for taxi 118.200
Toen de motor aangeslingerd en na een moeizame call naar de tower mochten we naar het fuel station taxi’en.
Daar ca. 65 liter bijgetankt zodat we meer dan genoeg hadden om heen en terug te vliegen naar Midden-Zeeland en weer terug.